Laisvalaikiu reikia bėgioti

Na, tas reikia gal kiek griežtokai skamba, tačiau iš tiesų, laisvalaikiu tikrai verta bėgioti. Visų pirma, tai būdas laisvalaikį praleisti ne namuose tarp 4 sienų, o gryname (ar bent jau beveik gryname) ore. Kartu tai ir būdas stiprinti ištvermę, fizinį pasirengimą, o ką jau kalbėti apie malonias emocijas.

Bėgiojant pravartu pasirūpinti mėgstama ir įkvepiančia muzika. Čia tikrai netiks klasikiniai fortepijono ar fleitos garsai, retai kam bėgiojimo metu tinka ir baladės, tačiau išsirinkti reikėtų kiekvienam pagal savo skonį. Galima internete rasti jau paruoštų bėgiojimui garso takelių, tad jei nepajėgiate savarankiškai – pasinaudokite kažkieno sukurtu takeliu / grojaraščiu.

Kitas dalykas – apranga. Labai dažnai nepatyrusiam bėgikui sunku pasirinkti tinkamą aprangą. Avalynė aiški – tik bėgiojimo bateliai ir nieko kito (na ir kojinės, žinoma), tuo tarpu viršutiniams rūbams palikta didesnė laisvė, o tai, deja, ne visuomet yra gerai. Vasarą puikiai tinka kvėpuojantys marškinėliai trumpomis ar visai be rankovių ir trumpos kelnės, o štai pavasarį vertėtų rasti aukso viduriuką. Daugiausiai klausimų kelia marškinėliai ir šiltesnis bliuzonas. Marškinėliai turėtų būti ilgomis ar 3/4 rankovėmis, o dėl bliuzono vertėtų atlikti keletą bandomųjų bėgimų. Pernelyg šiltas neleis kvėpuoti, apsunkins bėgimą, o pernelyg lengvas gali tapti peršalimo priežastimi. Yra specialūs džemperiai bėgikams, kurie nepraleidžia vėjo, yra lengvi, tačiau pakankamai šilti. Jų yra keli tipai, vieni skirti žiemai, kiti pavasario – rudens sezonui, o dar kiti vėjuotoms vasaros dienoms. Išsirinkite, pamėginkite ir rasite tai ko norite.

Sunku pasirinkti ir maršrutą. Pradžioje vertėtų bėgti 2-3 km, vėliau didinti maršrutą iki 5 km ir stebėti, ar galima dar labiau didinti, ar pakaks 5 km. Geriausia, jog bėgimo maršrutas driektųsi asfaltu, tik labiau patyrę bėgikai gali rinktis nelygią kelio dangą, nes tai didesnė rizika traumoms, o ir bėgti žvyru, smėliu ar miško takeliais yra sunkiau nei asfaltu. Bėgioti palei gatvę nėra labai malonu, ypač jei ji judresnė. Taip pat greit ims erzinti perėjos, sankryžos ir kiti “stabdžiai“, tad nieko nėra geriau už parką. Vilniečiams idealu bėgioti “Vingio“ parke. Stadionas taip pat geras pasirinkimas, tačiau nuolat tas pats vaizdas ima įgristi, greitai pametamas nubėgtų ratų skaičius

Nepamesti maršruto, skaičiuoti nubėgtą atstumą ir analizuoti savo bėgimo duomenis gali padėti išmaniųjų telefonų programėlės, tokios kaip “Endomondo“, “Runtastic“ ir kt. Tai iš tiesų maloni smulkmena, galinti padėti pasiekti geresnių rezultatų.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s